lundi 9 janvier 2017

Please help me to convert this code (actionscript 2.0) to (actionscript 3.0)

I make a kind of simple game for assessing students, i can build the code based actionscript 2.0. I hear from a fried that actionscript 3.0 can be used on android. So I hope my game can play in android this is my actionscript 2.0 code

stop();
nilai=0;//skor total
langkah=1;//gerakan pemain
pindah=4;
angka=0;//dadu

a1.onPress=function(){
        angka=0;
        angka=angka+1;
        nilai=nilai+1;
        langkah=langkah+1;
        pindah=pindah+1;
        _root.pemain._x = _root["kotak"+langkah]._x;
        _root.pemain._y = _root["kotak"+langkah]._y;
        _root.gotoAndStop(pindah);
        _root.soal.gotoAndStop(langkah);
        trace(langkah);
}
b1.onPress=function(){
        angka=0;
        angka=angka+1;
        nilai=nilai+1;
        langkah=langkah+1;
        pindah=pindah+1;
        _root.pemain._x = _root["kotak"+langkah]._x;
        _root.pemain._y = _root["kotak"+langkah]._y;
        _root.gotoAndStop(pindah);
        _root.soal.gotoAndStop(langkah);
        trace(langkah);
}
c1.onPress=function(){
        angka=0;
        angka=angka+1;
        nilai=nilai+1;
        langkah=langkah+1;
        pindah=pindah+1;
        _root.pemain._x = _root["kotak"+langkah]._x;
        _root.pemain._y = _root["kotak"+langkah]._y;
        _root.gotoAndStop(pindah);
        _root.soal.gotoAndStop(langkah);
        trace(langkah);
}
d1.onPress=function(){
        angka=0;
        angka=angka+1;
        nilai=nilai+1;
        langkah=langkah+1;
        pindah=pindah+1;
        _root.pemain._x = _root["kotak"+langkah]._x;
        _root.pemain._y = _root["kotak"+langkah]._y;
        _root.gotoAndStop(pindah);
        _root.soal.gotoAndStop(langkah);
        trace(langkah);
}
e1.onPress=function(){
        angka=0;
        angka=angka+1;
        nilai=nilai+1;
        langkah=langkah+1;
        pindah=pindah+1;
        _root.pemain._x = _root["kotak"+langkah]._x;
        _root.pemain._y = _root["kotak"+langkah]._y;
        _root.gotoAndStop(pindah);
        _root.soal.gotoAndStop(langkah);
        trace(langkah);
}

thanks for your big help

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire